L’objectiu de la campanya és fomentar la participació dels joves en el comerç local adquirint bons per valor de 10€ a un preu de 3€
La proposta, que vol apropar els joves de la ciutat al comerç local, ha ampliat aquest 2024 la franja d’edat dels igualadins que se’n poden beneficiar, que ara és dels 16 als 25 anys, un total de 5.316 joves censats.
La iniciativa posa a l’abast dels joves bons de valor de 10 euros que poden adquirir pel preu de 3 euros i poden utilitzar en compres als comerços de la ciutat. La diferència, 7 euros, els paga l’Ajuntament als comerços. El límit màxim de compra i bescanvi per cada jove és de 5 bons, i es podran bescanviar un màxim de 5 d’aquests bons en una mateixa compra.
Els iBons joves es podran comprar i bescanviar als establiments comercials adherits a la campanya des de l’11 de novembre fins al 5 de gener de 2025. Els establiments interessats a adherir-se als iBons ja es poden inscriure, ho poden fer a ibonsigualada.cat . Els negocis que es poden adherir en aquesta campanya són comerços minoristes, restauració, agències de viatges i serveis assimilats al comerç al detall.
Els joves podran adquirir els bons en línia directament a ibonsigualada.cat, ho podran fer de l’11 de novembre fins al 5 de gener o fins a exhaurir existències, només caldrà tenir una edat entre 16 i 25 anys i estar empadronat a Igualada.
Reducció i canvis de format
Anteriorment, els iBons, creats l’any 2021 per ajudar el comerç local després de la complicada situació pandèmica, eren dirigits a tothom, no només el jovent. Qualsevol ciutadà podia accedir-hi i tenir el tiquet de descompte del qual l’Ajuntament pagava 6€ dels 10€ del bo. La primera campanya de fa 3 anys va comptar amb més de 100 comerços adherits, alguns d’ells ja havien exhaurit els iBons a principis de desembre. En total, es van vendre 7.542 bons generant una inversió de 128.000€ al comerç de proximitat.
A finals de 2023, els iBons van reciclar-se i van passar a ser els ‘iBons joves’ a causa del pacte de pressupostos entre el govern local de Junts i el grup d’Igualada Som-hi, amb limitació de franja entre joves de 16 i 23 anys. L’anunci va molestar a Igualada Comerç, qui en un comunicat va lamentar les formes en com van anunciar-se els nous bons i la nul·la participació que va tenir el comerç en aquest nou format, limitant-se a un simple pacte polític. El nou format reduït que se centrava només en la franja entre 16 i 23 anys va vendre un total de 4.900 bons, un 35% menys, i va comptar amb 50 comerços adherits, pràcticament la meitat. Igualada News aleshores ja va explicar-ho amb aquesta comparativa.
Enguany el format escollit tornen a ser els iBons joves però amb ampliació de 2 anys, passant de 23 d’edat límit, a 25 anys. Mesura novament pactada entre Junts i Igualada Som-hi amb l’objectiu d’apropar i fidelitzar el comerç local entre els més joves. La nova campanya ha arrancat aquest mateix dilluns 11 de novembre.