Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha tancat l’any 2024 assolint el rècord anual de demanda, amb un total de 97,4 milions de viatges a les Línies Metropolitanes. Es tracta d’un 7,2% més que els viatges que s’havien fet l’any anterior, el 2023, i d’un 7% més que els que es van comptabilitzar l’any 2019, un total de 91 milions, el rècord anual que s’havia produït fins ara. L’any 2023 ja s’havia igualat pràcticament aquesta xifra, però ha estat aquest 2024 quan s’ha superat amb escreix.
A la línia Llobregat-Anoia, l’any 2024 ha registrat 28,6 milions de viatges, un 10,2% més que el 2023 i un 15,8% més que l’any abans de la pandèmia, el 2019. En alguns municipis de la línia, l’augment de la demanda respecte a l’any 2023 ha estat superior a la mitjana, com Cornellà de Llobregat (13,3%), Sant Andreu de la Barca (10,4%), Martorell (22,8%), Olesa de Montserrat (14,2%), Monistrol de Montserrat (17,8%), Sant Vicenç de Castellet (43,5%), Manresa (20,8%), Masquefa (35,2%), Piera (19,3%) i Igualada (13,5%). En comparació amb el 2019, els increments més significatius s’han produït en estacions com Sant Vicenç dels Horts (41,6%), Castellbisbal (64,3%), Martorell (55,2%), Abrera (56,3%), Piera (49,6%) i Capellades (75,6%).
Més puntualitat i qualitat que mai
D’altra banda, l’Índex de Puntualitat de Ferrocarrils s’ha mantingut aquest 2024 a un nivell molt elevat a totes les línies, vorejant el 99%. En concret, ha estat d’un 99,77% a la línia Barcelona-Vallès, d’un 98,63% a la línia Llobregat-Anoia i d’un 98,95% a la línia Lleida-La Pobla de Segur. L’Índex de Puntualitat considera el retard d’una circulació a partir dels 3 minuts.
Pel que fa a l’Índex de Control de Qualitat, que permet a FGC controlar diàriament i de manera objectiva el grau de desenvolupament del servei real respecte al servei programat, també s’ha mantingut a un nivell molt alt. En concret, ha estat del 99,44% a la línia Barcelona-Vallès; del 98,58% a la línia Llobregat Anoia, i del 99,64% a la línia Lleida-La Pobla.