Un grup d’estudiants de tercer de Publicitat i Relacions Públiques de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), amb diverses integrants igualadines, ha posat en marxa una iniciativa social per fer visible la soledat no desitjada que afecta una de cada quatre persones grans durant les festes nadalenques. La proposta, titulada El so de Nadal, s’emmarca dins el projecte Tots Som Nets d’Algú, que aplega accions per combatre aquesta problemàtica.
El projecte inclou un espot basat en un experiment social que vol mostrar el contrast entre el silenci que acompanya molts avis durant el Nadal i l’ambient de rialles i música que habitualment associem a aquestes dates. Amb aquesta campanya, les estudiants pretenen sensibilitzar la població sobre una realitat que sovint passa desapercebuda i que afecta emocionalment moltes persones grans. La iniciativa busca generar reflexió i accions per reduir aquesta soledat tan propera.
Mitjançant el compte d’Instagram de la iniciativa, els estudiants estan difonent continguts que podeu consultar per facilitar la reflexió en vers aquesta problemàtica que volen visibilitzar.