Igualada Som-hi
abril 16, 2025

Temps de lectura: 3 minuts

Igualada Som-hi celebra l’impuls final a les obres del carril bus d’entrada a Barcelona i la millora que suposarà per a la ciutat

El grup municipal Igualada Som-hi destaca que el final d’obres del carril bus, “llargament reclamat”, garantirà una connexió en bus de 40 minuts amb Barcelona

El grup municipal del PSC (Igualada Som-hi) ha valorat positivament l’avenç de les obres del carril bus a la B-23 en sentit entrada a Barcelona, destacant que el projecte “ja agafa forma” amb la col·locació de les primeres capes d’asfalt. Segons ha informat el grup, les obres es troben en la fase final i està previst que acabin passat l’estiu.

El cap de l’oposició a l’Ajuntament d’Igualada, Jordi Cuadras, ha assegurat que “celebrem veure com avancen les obres d’una infraestructura cabdal pel transport públic en autobús d’Igualada a Barcelona”. El regidor també ha remarcat que “és un projecte llargament reclamat que ens permetrà assegurar una connexió de 40 minuts amb Barcelona durant totes les hores del dia”. Segons Cuadras, “els autobusos de Monbus evitaran les retencions que es produeixen a les primeres hores del dia i el temps de viatge es veurà garantit”, fet que considera que “permetrà un millor servei a les persones que utilitzen l’autobús”.

obres carril bus

Pel que fa a l’impacte ambiental i la promoció del transport públic, Cuadras ha expressat que “esperem que sigui un important incentiu per augmentar l’ús del transport públic en un context d’emergència climàtica, ja que serà més ràpid accedir a Barcelona amb bus que amb cotxe”. També ha assenyalat que “cal seguir reclamant la millora del servei d’autobús actual i, sobretot, amb la mirada posada a la nova concessió que hi haurà el 2028”.

Les obres consisteixen en la creació d’un carril exclusiu per a autobusos en sentit Barcelona, des de Sant Feliu de Llobregat fins a la Diagonal. El nou carril tindrà una longitud de 7 quilòmetres, una amplada de 3,5 metres i se situarà a l’esquerra dels carrils actuals de circulació, dels quals quedarà separat per senyalització horitzontal. El nombre de carrils existents, que oscil·la entre dos i tres segons el tram, es manté, i els autobusos podran accedir al carril reservat en qualsevol punt del recorregut.

El carril bus ha estat una reivindicació històrica de diverses ciutats de l’Àrea Metropolitana, i segons el PSC, Igualada s’hi va afegir el 2019. El grup recorda que, aleshores, Jordi Cuadras va impulsar reunions amb alcaldes de municipis afectats pel traçat de la B-23, amb el vicepresident de l’Àrea Metropolitana Antonio Poveda, la ministra de Transports Raquel Sánchez, el subdelegat del Govern d’Espanya a Barcelona Carlos Prieto i la tinent d’alcalde de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet.

  • PUBLICITAT:

  • Més notícies