febrer 13, 2025

Temps de lectura: 3 minuts

5 teatres de l’Anoia participaran en la segona edició de Cap Butaca Buida

La comarca de l’Anoia suma dos espais més a la iniciativa de “Cap Butaca Buida”, que tindrà lloc el 22 de març i busca batre un nou rècord d’espectadors

El teatre a l’Anoia es prepara per viure una jornada històrica amb la segona edició de Cap Butaca Buida, la Diada del Teatre impulsada per l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA). El proper dissabte 22 de març, cinc espais escènics de la comarca se sumaran a la iniciativa amb l’objectiu d’omplir totes les platees i acostar les arts escèniques a nous espectadors.

Els teatres adherits a la campanya a l’Anoia són el Casino de Calaf, amb l’obra Toc, Toc; el Teatre la Lliga de Capellades, amb Ens queda Irlanda; el Teatre de l’Aurora d’Igualada, amb Jump; el Teatre Municipal Ateneu d’Igualada, amb Pau i Treva; i La Casa del Teatre Nu de Sant Martí de Tous, amb Vida d’artista. L’any passat, tres teatres de la comarca van participar en la iniciativa, i enguany s’ha ampliat a cinc espais.

La presentació de la campanya a la comarca s’ha fet aquest dimarts al Teatre de l’Aurora, on ha fet parada la butaca gegant que simbolitza Cap Butaca Buida. L’acte ha comptat amb la presència d’actors i representants del sector teatral, així com del vicepresident d’ADETCA, Toni Albaladejo, que ha destacat la importància de la jornada: “El 22 de març és el gran dia per anar al teatre, tant per als habituals com per als qui no hi van sovint. Cada butaca plena és un èxit per a la campanya, però també per a la societat”.

El director del Teatre de l’Aurora, Òscar Balcells, ha remarcat l’èxit creixent de la iniciativa: “Cada vegada som més els teatres que apostem per promoure la Diada del Teatre. A l’Anoia, hem passat de tres a cinc espais participants, i esperem que segueixi creixent. És el Sant Jordi del Teatre i l’hem de cuidar amb bones propostes”.

L’èxit de Cap Butaca Buida es va fer evident en la seva primera edició, quan va aconseguir reunir 55.583 espectadors en un sol dissabte, amb una ocupació mitjana del 92% en els 145 teatres adherits d’arreu de Catalunya. Enguany, la iniciativa creuarà fronteres i també se celebrarà a les Illes Balears, la Catalunya Nord, el País Valencià i l’Alguer.

A més d’aconseguir omplir les platees, la jornada servirà com a preludi de la Setmana Mundial del Teatre, que culmina el 27 de març amb el Dia Mundial del Teatre. Per altra banda, la campanya destinarà part de la seva recaptació a Pallapupas, una ONG que treballa amb l’humor com a eina terapèutica en centres hospitalaris.

Les entrades per a totes les funcions de Cap Butaca Buida ja estan a la venda a través del web oficial de la iniciativa, capbutacabuida.cat.

  • PUBLICITAT:

  • Més notícies