febrer 12, 2025

Temps de lectura: 3 minuts

El Ministeri de Transports redueix l’abast de les obres de millora de l’A-2 i se centrarà en el tram Igualada-Castellolí

El Ministeri de Transports ha descartat definitivament la construcció d’una variant de l’A-2 a Collbató i ha reduït l’abast de les actuacions previstes a l’autovia. Segons la resolució publicada al BOE el passat 31 de gener, les obres es limitaran al tram comprès entre els quilòmetres 550,6 i 562,5, corresponent a la zona entre Igualada i Castellolí. Inicialment, el projecte contemplava actuacions fins al quilòmetre 585,5, arribant a Martorell.

La resolució especifica que la Direcció General de Carreteres ha reconsiderat el projecte tenint en compte les al·legacions presentades durant el procés d’informació pública. En aquest sentit, es preveu una millora del traçat per adaptar-lo a velocitats de 100 km/h, l’ampliació de la capacitat de la via i la reordenació d’accessos al llarg d’11,9 quilòmetres. Entre les principals actuacions, destaca la variant de traçat de Can Palà i Castellolí, que es desplaçarà cap al nord per evitar afectar directament el dipòsit de residus existent.

També s’han previst diverses estructures per millorar la permeabilitat del territori, incloent-hi tres nous viaductes i la reconstrucció d’un altre existent, a més de passos inferiors i superiors adaptats per facilitar la connexió entre els nuclis urbans i la circulació de fauna.

Protecció ambiental i seguretat viària

El projecte inclou mesures correctores per reduir l’impacte ambiental, com la restauració de la vegetació afectada, el trasplantament d’espècies autòctones i la instal·lació de pantalles fòniques en punts estratègics. En resposta a les demandes municipals, es garantirà la protecció acústica en zones sensibles com Castellolí, on es preveu revegetar talussos per esmorteir el soroll.

El pla també preveu millores en la seguretat viària, amb una major protecció per evitar atropellaments de fauna i garantir la continuïtat dels corredors biològics. Entre les mesures proposades, s’inclou la construcció de passos de fauna i el reforç del tancament perimetral en trams especialment sensibles.

Repercussions per als municipis de l’Anoia

Els ajuntaments afectats per aquest tram han sol·licitat que es tinguin en compte necessitats específiques, com la millora de l’accés al polígon de Can Parera, el Campus Motor de Castellolí i el dipòsit de residus de Can Palà. Així mateix, s’estudiarà la integració del transport públic en les noves actuacions per mantenir la connectivitat entre els municipis.

El director general de Carreteres es reunirà aquesta setmana amb alcaldes de l’Anoia per abordar aquestes peticions i concretar com es duran a terme les obres. Amb aquesta reducció de l’abast del projecte, es deixa en l’aire la possibilitat de futures intervencions en altres trams de l’A-2 per garantir una millora integral de la infraestructura.

  • PUBLICITAT:

  • Més notícies