Segons ha informat Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya als serveis informatius de 3Cat, està prevista una renovació important de part de la flota de trens de la línia Llobregat – Anoia. Segons ha explicat Carles Ruiz, president de FGC, actualment, la línia acumula el doble d’incidència que les línies de Barcelona o del Vallès, ja que la meitat dels trens tenen quasi 20 anys, el límit de la seva vida útil.
La notícia, positiva per la ciutadania de l’Anoia, també ha vingut acompanyada de l’anunci de la marxa enrere dels plans que contemplaven nous trens que finalitzessin el seu trajecte a Martorell, obligant la gent de l’Anoia a fer transbord. Aquestes intencions, que han quedat descartades, permetran que totes les expedicions que surtin d’Igualada acabin, com sempre, a Barcelona.
Aquesta inversió en la línia Llobregat – Anoia de la seva renovació parcial de la flota se sumarà a l’existent inversió de perllongació de la línia a l’interior de la capital catalana. La línia, que actualment finalitza a Plaça Espanya, està previst que s’allargui amb les noves estacions d’Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia, facilitant la mobilitat d’aquells usuaris que vulguin desplaçar-se a altres punts de la ciutat.